Вкладникам збанкрутілого Мегабанку відмовляють у компенсації. Куди звертатися

7736

Другий тиждень, починаючи с 21 червня 2022 року, фізичним особам-клієнтам харківського «Мегабанку»-банкрута Фонд гарантування вкладів фізичним особам (ФГВФО) виплачує кошти з поточних рахунків та за договорами вкладу, термін яких закінчився 2 червня 2022 року (включно).

Як повідомили в ФГВФО на запит «Город Х», за перший тиждень Фонд виплатив вкладникам «Мегабанку» майже 260 млн грн гарантованого відшкодування, із них майже 210 млн грн (понад 80%) – дистанційно.

У Фонді заявили: щоб отримати відшкодування, вкладникам «Мегабанку» необхідно звернутися до відділення одного із банків-агентів Фонду (пред’явити паспорт та індифікаційний код) або дистанційно - без фізичного відвідування відділення банку.

«З 19 квітня 2022 року вкладники банків, що виводяться з ринку, мають можливість отримувати гарантоване відшкодування за вкладами дистанційно, не відвідуючи відділення банків-агентів. Таку можливість на сьогодні надають чотири банки-агенти – ПАТ КБ «Приватбанк», АБ «Укргазбанк», АБ «Південний» та АТ «ПУМБ». Гарантовані суми зараховуються на карткові рахунки вкладників, відкриті у банках-агентах», - відповіли у ФГВФО на запит «Город Х».

Фонд обіцяє стовідсоткове відшкодування коштів разом с процентами, тоді як раніше гарантували повернення лише до 200 тис. грн. Однак ця норма діє протягом воєнного стану та трьох місяців з дня його припинення. Після завершення цього періоду Фонд відшкодовуватиме кошти за вкладами в одному банку в межах 600 тис. грн.

Щоб отримати гроші, клієнтам «Мегабанку» не потрібно надсилати до Фонду заяви чи будь-які інші документи. Однак є випадки, коли людям не вдається повернути кошти.

У такому разі їм доведеться звертатися до уповноваженої особи ФГВФО на здійснення тимчасової адміністрації і з’ясовувати причини відмови у виплатах.

«Протягом дії тимчасової адміністрації Фонд здійснює перевірку правочинів, вчинених (укладених) банком протягом одного року до дня запровадження тимчасової адміністрації неплатоспроможного банку на предмет виявлення правочинів, що є нікчемними», - пояснили у Фонді окремі випадки, коли блокуються виплати з карток фізичних клієнтів банку-банкрута.

У такому разі у Фонді радять телефонувати на «гарячу лінію» (0 800 308 108) і писати до Фонду (порядок звернення - за посиланням).

Заяви про виплату гарантованої суми відшкодування Фонд розглядає протягом трьох календарних місяців.

Докладніше про процедуру отримання гарантованих виплат - за посиланням.

Нагадаємо, два потенційні інвестори  Мегабанка-банкрута подали заявки на допуск до участі у відкритому конкурсі, оголошеному ФГВФО.

Нагадаємо, 2 червня 2022 року НБУ визнав «Мегабанк» неплатоспроможним, і ФГВФО з 3 червня запровадив тимчасову адміністрацію.

Раніше у ПрАТ «Харківенергозбут» заявили, що «Мегабанк» не перераховує гроші споживачів і рекомендує своїм клієнтам не платити за спожиту електроенергію через цей банк та мобільний додаток «Todobank».

Читайте також: