Якість комунальних послуг не відповідає оплаті. Як отримати перерахунок (інструкція)

3782

Під час війни енергетики та комунальники доклали багато зусиль, аби в будинках харків'ян та мешканців області були  світло, вода, тепло, прибиралися двори, вивозилося сміття. І плата за комунальні послуги залишається обов’язковою навіть попри воєнний стан в Україні. Однак війна не скасувала право споживачів отримувати перерахунок вартості послуг, якщо їх не надавали або вони були неякісними.

Як стверджують у ГУ Держпродспоживслужби в Харківській області, останнім часом стало більше надходити скарг на неякісне надання комунальних послуг.

У відомстві роз'яснили порядок оформлення претензій щодо роботи житлово-комунальних служб, посилаючись на Закон України "Про житлово-комунальні послуги". 

Покрокова інструкція у разі відсутності послуг або вони не були якісними: 

  1. 1.Викликати виконавця житлово-комунальних послуг (його представника), для перевірки кількості та/або якості наданих послуг і за її результатами скласти акт-претензію, яку підписують і споживач, і виконавець послуг. 
  2. 2.Виконавець послуг зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. В іншому випадку, а також необґрунтованої відмови підписати акт-претензію - такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома сусідами та надсилається виконавцю комунальної послуги рекомендованим листом.
  3. 3.Протягом п’яти робочих днів виконавець послуги розв'язує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними.
  4.  

"Таким чином, у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг, споживачам необхідно звертатися до виконавця комунальної послуги для складання акта-претензії та вимагати усунути наявні порушення. Якщо питання не буде вирішене виконавцем комунальної послуги, споживачі мають право звертатися до ГУ Держпродспоживслужби в Харківській області за захистом своїх прав", - зазначили в обласному ГУ Держпродспоживслужби.

Галина Половик

 

Читайте також: