Минулого року на Харківщині підрозділи міграційної служби видали 73 051 закордонний паспорт - удвічі менше, ніж у попередньому, мирному 2021 році (152 037 документів). У січні поточного року оформили майже в 1,5 раза менше документів для виїзду за кордон - 8 747 паспортів проти 12 828 у січні 2021 року. Такі дані надали «GX» в пресслужбі ГУ ДМС у Харківській області.
Втім, це аж ніяк не означає, що на Харківщині охочих отримати закордонний паспорт різко поменшало. Навпаки. Але оформити його стало проблематичніше, ніж до війни, оскільки досі не всі міграційні відділи відновили роботу.
За інформацією ГУ ДМС у Харківській області, зараз у Харкові із 13 довоєнних працює 7 відділень ДМС, включно з головним управлінням. В області запущено в повному обсязі 9 відділів державної міграційної служби (наприкінці січня відкрився підрозділ у Краснограді, на початку лютого - у Богодухові). Крім того, у деокупованому Ізюмі відділ працює на надання консультацій і щочетверга сюди приїздить мобільна станція ГУ ДМС в Харківській області для оформлення і видачі біометричних документів.
«Зараз ми працюємо над запуском ще декількох відділень, в тому числі, щоб знизити тиск на підрозділи у місті Харкові», - зазначили в міграційній службі.
Однак у Харкові отримати закордонний паспорт наразі не просто. Місць в електронній черзі, яка відкрита лише на два тижні наперед, не забронювати. Їх розбирають у перші хвилини кожної нової доби, коли відкривається ще один день для запису.
Квест на швидкість
На практиці сервіс «Електронна черга» міграційної служби нагадує квест на швидкість: у перші хвилини після опівночі система блокує вхід – через перевищення кількості користувачів. А після того, як вдасться «прорватися», чекає розчарування – вільних місць у міграційних відділеннях Харкова уже немає. Через кілька хвилин їх розбирають і у районах області.
Продовжувати нічні експерименти бронювання місць в е-черзі не у кожного вистачить витримки й сил.
Аналогічна ситуація і з електронною чергою і у ЦНАПах Харкова, але з тією різницею, що бронювати місця в онлайн треба з 8:00 до 9:00 ранку.
Після кількох тижнів марних спроб записатися в е-чергу людина починає шукати інші варіанти.
Хтось записується на прийом до міграційних відділень, які працюють в інших областях, приміром, сусідній Полтавській, де є завжди вільні місця в електронній черзі. Але це не зовсім зручно - витрачається більше часу і грошей на дорогу.
Інші вдаються до послуг посередників – турфірм, які анонсують свої послуги в Інтернеті, обіцяючи без проблем оформити документи. Але за документ доведеться віддати посереднику як мінімум 2 600 грн замість 856 грн (якщо напряму оформляти в міграційних відділах).
Однак у ГУ ДМС у Харківській області попередили, що не працюють з жодними посередниками, а дії приватних компаній, які пропонують «прискорити» оформлення паспорта, прирівнюють до шахрайських.
«Державна міграційна служба України не співпрацює з жодними приватними компаніями», - заявили у відомстві. Там порадили звертатись лише до найближчого підрозділу міграційної служби й пояснили, як це зробити зручніше.
Черга «день в день»
У ДМС також запевнили, що відсутність місць в онлайн-сервісі на сайті не означає відсутності місць взагалі.
«Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина через термінал у підрозділі та ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні». Навіть якщо перші два варіанти зайняті, кожна особа може прийти протягом дня до підрозділу і записатися у поточну чергу», - йдеться в інформації на сайті ДМС
Щоправда, у цьому випадку доведеться витратити більше часу, по суті весь день.
«У кожному підрозділі міграційної служби міста Харкова є термінал. Людина приходить у підрозділ і бере талон у терміналі. Але краще звертатись зранку, бо до обіду талони, як правило, розбирають», - пояснили в пресслужбі.
Крім того, у відділах працює пільгова поточна черга.
«Людей з інвалідністю, військовослужбовців, вагітних жінок, жінок з малолітніми дітьми (до 14 років) і людей похилого віку (пенсійний вік) приймають без запису в електронну чергу», - запевнили у відомстві.
Також рекомендують у разі виникнення питань, пов'язаних з роботою міграційної служби, скористатись оперативним діалоговим майданчиком - офіційною сторінкою в Facebook.
Крім того, працює «гаряча лінія», де консультують за усіма напрямками роботи ДМС: (057) 340-93-10, (057) 340-40-15, (057) 773-00-67, (057) 705-52-80.
З нового року приймають документи для оформлення паспортів ЦНАПи: у Харкові працює 5 відділень, куди можна записатися через сервіс попереднього запису до електронної черги. А для тих, хто не вміє користуватись інтернетом, можна записатись за телефоном кол-центру: 0800-57-34-34.
Нагадаємо, з нового року у Харкові Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) відновили надання паспортних послуг.
Чому у Харкові в рази менше стали оформляти закордонні паспорти.
Підписуйтесь на наш Телеграм-канал: https://t.me/gx_net_ua
Галина Половик