Бережіть свій мотор – перевіряйте лямбда-зонд

57156

Лямбда-зонд — один із численних датчиків у пристрої сучасного автомобіля, який стежить за складом палива. Його поломка веде до збільшення паливної витрати та може супроводжуватися поломками інших систем. Діагностувати її можна самостійно, щоб замовити заміну на Автопро і значно заощадити.

Найочевидніша, але не характерна ознака – Check Engine. Додаткова перевірка сканером покаже помилку кисневого датчика (він же лямбда-зонд). За відсутності сканера можна неозброєним поглядом помітити чорний нагар на свічках запалювання – показник підвищеної витрати палива через несправний датчик. Оскільки лямбда-зонд впливає на працездатність двигуна, краще не доводити до поломок і самостійно проводити профілактичну перевірку.

Як проводити перевірку

Необхідне обладнання для перевірки – мультиметр. Спершу треба з'ясувати конструкцію датчика. Кисневі датчики бувають трьох типів:

  1. 1. без підігрівача (1-2 дроти);
  2. 2. з підігрівачем (3-4 дроти);
  3. 3. широкосмугові (5 дротів).

Найпростіший випадок — датчик з одним дротом, він же сигнальний. У датчиках, де дроти два, чорний є сигнальним, а білий чи сірий – масою. Якщо у конструкції 4 дроти, то чорний сигнальний, білі — нагрівальні, сірий — маса. Якщо в датчику 5 дротів, жовтий — це мінус нагрівального елемента, синій буде плюсом. Білий – проводить сигнал струму, сірий – сигнал вимірювального осередку, чорні – «земля» сигнального дроту та вимірювального осередку.

Чим складніша конструкція — тим більше причин для поломки. Завдання перевіряючого – перевірити все, що може спричинити несправність.

У датчиках без нагрівача треба перевірити тільки опорну напругу та активний елемент, у датчиках з нагрівачем — це ж плюс нагрівач.

Якщо дріт один:

  • • Вставте плюс мультиметра в роз'єм дроту;
  • • Мінус мультиметра підключіть до мінуса АКБ.

Якщо два:

  • • Вставте плюс мультиметра в гніздо чорного дроту;
  • • Мінус мультиметра підключіть до гнізда сірого дроту.

Після цього мультиметр переводиться в режим вимірювання постійної напруги в межах 20 Вольт. Увімкніть запалювання без запуску двигуна. На приладі має бути напруга 0.45 Вольт. Потім слід перевірити активний елемент.

  • • Щупи мультиметра залиште в такому ж положенні.
  • • Заведіть двигун і прогрійте його.

Покази мультиметра повинні змінюватись від 0.1 до 0.9 Вольт. У такому разі датчик справний.

Якщо три або більше:

У таких датчиках виконайте процедури вище, а потім зробіть наступне

  • • підключіть мультиметр до білого дроту;
  • • мінус — до другого дроту такого ж кольору.

Після включення запалення на приладі має бути показник близько 12 Вольт. Це буде показником справності нагрівача.

Читайте також: