Як убезпечити себе в медзакладі

1931
У 2023 році Всесвітній день безпеки пацієнтів відзначається 17 вересня, його темою та лозунгом обрано "Підвищення ролі пацієнтів у безпечному наданні медичної допомоги" та "Більше уваги думці пацієнтів!".

Безпека пацієнтів, за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я, це відсутність шкоди, якої може бути завдано пацієнту в процесі надання йому медико-санітарних послуг, у тому числі зниження ризику необґрунтованої шкоди, пов’язаної з медико-санітарним обслуговуванням, до допустимого мінімуму.  Зазначається, що в будь-який момент у процесі надання медпослуг є певний ступінь небезпеки, на яку наражається пацієнт.

Небезпечні методи медикаментозного лікування та помилки при використанні лікарських засобів входять до числа основних причин запобігання шкоди пацієнтам у медичних закладах усього світу, повідомляють у Всесвітній організації охорони здоров’я. Медикаментозних помилок припускаються там, де є системні недоліки в організації лікарської терапії; також людські фактори, такі як втома, незадовільні умови роботи або нестача персоналу впливають на процес використання препаратів. Це може завдати серйозної шкоди пацієнтові, призвести до інвалідності чи навіть смерті.

Ви йдете до лікарні, щоб одужати, правда? Звичайно! Але чи знаєте ви, що в медзакладі можна інфікуватися, поки лікуєтеся від чогось іншого?

Медична допомога не повинна завдавати шкоди нікому. І тим не менше, кожен рік у всьому світі через небезпечне надання медичної допомоги завдають шкоди мільйонам пацієнтів. За оцінками, у країнах з високим рівнем доходу під час надання стаціонарної допомоги кожен 10 зазнає шкоди. Загалом у світі 4 з 10 пацієнтів мають негативні наслідки первинної та амбулаторної медичної допомоги. Найбільш небезпечні помилки у діагностиці, а також призначенні та використанні лікарських засобів.

Прості кроки задля власної безпеки у медичному закладі

Забезпечити безпеку пацієнта під час його перебування в лікарні – це пріоритет для персоналу. Та є кілька простих речей, які ви можете зробити самі, щоб допомогти убезпечити себе в медзакладі:

  1. 1. Зверніться по допомогу, якщо чогось не розумієте. Повідомте персоналу, якщо у вас виникли якісь запитання або занепокоєння. Крім того, не соромтеся звертатися щодо підтримки когось із членів родини, друга або опікуна.
  2. 2. Одразу повідомте, що у вас є алергія, наприклад, на певні ліки, продукти або матеріали, такі як латекс або пластир.
  3. 3. Розкажіть медперсоналу, які препарати ви приймаєте. Йдеться про будь-які ліки, вітаміни й добавки.
  4. 4. Уточнюйте будь-яку інформацію щодо призначених вам препаратів. Запитуйте у лікаря, чому він призначив саме ці ліки, як їх потрібно приймати, які ймовірні побічні ефекти.
  5. 5. Не забувайте про запобігання утворенню тромбів. Це – хоча б короткі прогулянки, розминки для рук та ніг, рясне пиття.
  6. 6. Запобігайте утворенню пролежнів. Регулярно змінюйте позу в ліжку. Попросіть персонал допомогти вам за необхідності.
  7. 7. Захистіть себе від падінь. Носіть у лікарні зручне взуття з неслизькою підошвою. У разі потреби користуйтеся допоміжними пристосуваннями для ходьби. Якщо ви користуєтеся окулярами чи слуховими апаратами, не забувайте про них.
  8. 8. Допоможіть запобігти інфекціям. Завжди мийте руки після відвідування туалету й перед усіма прийомами їжі. Уточнюйте у персоналу лікарні та у відвідувачів, чи мили вони або дезінфікували руки перед тим, як контактувати з вами. Негайно повідомте персоналу, якщо у вас діарея або блювота.

Коли настане час повертатися додому, не забувайте про таке:

  • ⇒ уточніть, коли вам потрібно буде з’явитися для огляду, консультації;
  • ⇒ переконайтеся, що вам призначили всі необхідні для перебування вдома ліки; що ви знаєте, як і коли їх приймати;
  • ⇒ запитайте, до кого ви зможете звернутися, якщо виникнуть будь-які запитання щодо подальшого лікування.

Джерело – сайт ЦГЗ МОЗ України

Читайте також: