Яким буде Харків після війни

4884
Скільки людей житиме у місті? Що буде з «Барабашово»? Якими будуть багатоповерхівки? Що зміниться у транспортній системі?

У Харкові працюють над оновленням Генерального плану міста, який визначатиме напрямки його розвитку на кілька десятиліть. Харківський міський голова Ігор Терехов і британський архітектор Норман Фостер розповіли про деякі аспекти нового Генерального плану.

У співпраці з міжнародними та місцевими командами буде представлено п'ять пілотних проєктів та п’ять комплексних стратегій, які ляжуть в основу нового Генерального плану міста Харкова.

Команда Фонду британського архітектора Нормана Фостера представить пілотні проєкти у таких сферах: культурна спадщина, житловий сектор, промисловість, науковий квартал, річки та зелені зони. Також будуть розроблені п'ять всеосяжних міських стратегій: транспортне, енергетичне, водне та природне середовище й перекроювання застарілих адміністративних районів міста.

Міський голова Ігор Терехов зазначив, що бачить Харків після перемоги у війні безпечним та розвиненим, самодостатнім містом.

За його словами, Харків має бути забезпечений укриттями, безпечними повинні бути школи, дитячі садки та нові житлові будівлі.

«Водночас ми маємо бачити перспективи Харкова - індустріального, економічного, самодостатнього, університетського міста. Маємо бачити напрямки розвитку, щоб сюди поверталися люди, щоб ми були двомільйонним мегаполісом, з яким співпрацюють інвестори, де навчається багато студентів», - наголосив Ігор Терехов.

Скільки людей мешкатиме у Харкові

Оновлюючи Генеральний план розвитку Харкова, фахівці розраховують, що кількість населення складатиме від 2 до 2,5 мільйона мешканців.

«Ми усі впевнені у нашій перемозі. Харків – дуже знакове місто для України, Європи і всього світу. Тому ми розраховуємо на чисельність у два – два з половиною мільйони мешканців міста разом зі студентами, які будуть навчатися у наших вишах та технікумах. Можливо, з часом буде ще більше», - зазначив мер.

Норман Фостер вважає, що після пережитих випробувань місто має стати ще сильнішим та привабливішим.

«Історично, у минулому, в часи кризи люди, звичайно ж, тікали з міст. Але уроки історії показують, що місто завжди відроджується з кризи, будь то хвилі катастрофи, такі як війна, пандемія, природні катаклізми. Але місто завжди відновлюється, стає краще, сильніше. І це ми і обговорюємо, створюючи Генеральний план. Тому що очікуємо, що місто в майбутньому стане кращим, більш привабливим, стане соціальним магнітом, який буде спонукати людей повертатися», - зазначив Норман Фостер.

Мобільне та зелене місто

Під час створення нового Генерального плану міста Харкова архітектори роблять акцент на зеленому, мобільному місті з розвиненим науковим та промисловим потенціалом.

За словами Нормана Фостера,  Харків - місто з великим потенціалом, і дуже важливо зберегти річки, зелені насадження і покращити мобільність міста, поєднати пішохідні і велосипедні доріжки і створити такі транспортні мережі по всьому місту. 

Крім того, Фостер нагадав, що деякі житлові будинки можна буде відновити після війни, використовуючи сучасні технології, а оскільки Харків - промислове місто, то важливий перехід до використання чистих джерел енергії.

Як зміняться багатоповерхівки

Багатоквартирні будинки радянських часів, що становлять 80% житлового фонду Харкова, будуть модернізовані. Для підвищення енергоефективності у будинках покращать теплоізоляцію, для збільшення площі – модернізують модульні надбудови. Також  планується запровадити на рівні кварталу виробництво відновлювальної енергії.

«Реконструкція житла просуватиметься замкнутим циклом з використанням місцевої промисловості та з переробкою сміття. Житлові квартали розглядатимуться як частина цього проєкту. Для дослідження буде обрано три житлові квартали», - повідомив Ігор Терехов.

Що буде з транспортною системою

Міська влада активно співпрацює з Європейським інвестиційним банком з оцінки руйнувань транспортної сфери і насамперед електричного транспорту, щоб у майбутньому відновити та створити нові маршрути електротранспорту, закупити рухомий склад та впровадити вектор розвитку зеленого міста.

Спеціалісти у сфері транспорту спільно з інжиніринговою компанією «АРУП», залученою британським архітектором Норманом Фостером, працюють над створенням у перспективі пішохідних вулиць в історичній частині міста, розробкою веломаршрутів, підземних та багаторівневих паркінгів.

Крім того, вже ведеться розробка траси внутрішнього кільця міста Харкова для забезпечення відведення транзитних транспортних потоків від центральної частини міста та його розвантаження.

«Концепція нової транспортної моделі, яка буде запропонована, є вкрай важливою, оскільки є каркасом до внесення змін до Генерального плану міста Харкова. Цього року ми надамо наші пропозиції харків'янам для їх залучення та рекомендацій», - Терехов.

Первісне призначення міських річок

У Харкові планують відновити первісне призначення міських річок як комунікацій та природних артерій.

Мер Терехов зазначив, що завдяки редизайну трьох обраних річкових ділянок, Харків отримає стратегію перетворення своїх річок на високоякісні громадські простори, які будуть служити екологічними коридорами, популяризуючи стратегію пішохідного та велосипедного руху в місті.

Перепрофілювання заводів

Для перетворення застарілої промисловості Харкова будуть розроблені проєкти із перепрофілювання двох заводів або їхніх територій. За словами мера Харкова, йдеться про територію колишнього заводу «Серп і молот» та про Харківське авіаційне підприємство. Вони можуть бути перетворені на культурні центри, парки, екологічно чисті підприємства чи підприємства змішаного використання.

Що буде з «Барабашово»

Ринок «Барабашово» планується перетворити на революційний район змішаного використання, присвячений просуванню наукових та технологічних інновацій. Цей проєкт поєднає інноваційний потенціал наукових парків із сучасними підходами до створення мікрорайонів.

«Будуть створені нові схеми житла, а також гнучкі багатоквартирні будинки, які сприятимуть економічному розвитку міста за рахунок інноваційних досліджень та компаній. Присутність і зв'язок з університетами матиме важливе значення, а також проєктування адекватних громадських просторів та будівель для просування орієнтованого на людину району майбутнього», - зазначив Ігор Терехов.

Мер наголосив, що після перебудови торгові місця збережуть, але вони будуть якісно іншого рівня.

«Це буде більш висока планка. Підприємці будуть із роботою, але там з'явиться науковий парк, і ми це презентуємо», - зазначив Ігор Терехов.

За його словами, незабаром громадськості буде презентовано веб-сайт, за допомогою якого здійснюватиметься подальше інформування щодо роботи над Генеральним планом Харкова.

Нагадаємо, за словами голови обласної військової адміністрації Олега Синєгубова (під час пресбрифінгу у січні 2023), у Харкові мешкає понад один мільйон сто тисяч осіб, а на початку війни у місті залишалося приблизно 200-300 тисяч жителів.

Підписуйтесь на наш Телеграм-канал: https://t.me/gx_net_ua

Читайте також: