Читайте також: Вдруге за добу рашисти обстріляли Харків: є поранені та вбиті (фото, відео, доповнено)
А ви знали? В цей день, 17 червня, в 1926 році був заснований авіаційний завод Харкова.
Першим директором заводу був знаменитий дизайнер літаків Костянтин Калінін.
У 1927 році завод запустив перші два літаки, сконструйовані бюро Калініна: пасажирський К-2 та його санітарна версія К-3.
У 1933 році на ХАЗі в КБ Калініна був створений семимоторний літак-гігант К-7 - один із найбільших літаків того часу, який називали «Повітряний Держпром».
До початку війни завод освоїв виробництво 17 видів літаків.
Після початку війни завод виробляв літаки Су-2, але восени 1941 року, у зв'язку з наближенням до міста передньої лінії фронту, він був евакуйований.
У 1945-1946 роках ХАЗ тимчасово трохи змінив профіль - у великих серіях він виробляв випускав жниварки, просапники, запчастини для тракторів, ліжка, дитячі коляски, посуд та гумове взуття. У лютому 1947 року було отримано перше велике замовлення на навчально-тренувальний Як-18 (було побудовано 407 штук).
У 50-80-х роках ХАЗ випустив пасажирський літак-літак ТУ-104, ТУ-124 та ТУ-134 (всього було випущено понад тисячу машин).
До речі, 17 червня, в 1955 році здійснив перший політ літак Ту-104. Ця подія стала знаковою для Харкова. Реактивні пасажирські літаки серії Ту були одним із фірмових знаків Харківського авіаційного заводу. ХАЗ став одним із новаторів розвитку реактивної пасажирської авіації.
З 1955 по 1983 роки працівники ХАЗу випускали реактивні літаки Ту-104, Ту-124, Ту-134. Загалом завод випустив понад 1054 машини.
Після 1984 року завод випустив 80 машин АН-74.
Після 1991 року завод перебував у перманентній кризі, але працював.
До речі, 15 червня, в 2003 році (на початку століття) Харків представляли як місто-один із лідерів світового авіабудування. Було зібрано і літак для міжнародної виставки, Харківський авіазавод представив на 45-му міжнародному авіаційно-космічному салоні Paris Air Show у передмісті Парижа (Франція) Ле-Бурже свої літаки Ан-140 та Ан-74ТК200.
З 2010 до 2014 року завод випускав по 1 літаку на рік.
Після 2014 року виробництво припинилося. Заборгованість із зарплати пред війною сягала 180 млн. грн.
Підчас війни рашисти , як свого часу фашисти, неодноразово обстрілювали завод, руйнуючи, гордість Харкова...
Фото та матеріал: GX, НАталія Бойченко, відкриті джерела