Плодоовочева продукція різко подорожчала. Як розповідають експерти, в першу чергу це пов'язано з погодними умовами. Через посух поля не вродив належним чином.
«Впливає природний фактор - коли на полі завершується вегетація овочевих культур. У багатьох регіонах вже спостерігалися мінусові температури, і навіть сніг. Тому виробництво плодоовочевих культур припинилося. Сезонний фактор впливає на цінову політику, продукція йде на зберігання і її асортимент на ринку потрібно підтримувати не за рахунок зібраного на полях, а за рахунок того, що зберігається. Цей термін може бути відсунутий, якщо довше протримається тепла погода», - підкреслив президент «Союзу сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів» Іван Томич.
Необхідно відзначити, що в цілому рівень врожаю в цьому році нижче в порівнянні з минулим роком. Крім посухи, на кількість врожаю вплинуло скорочення посівів і зниження якості насіння. Як кажуть фахівці, на цей ситуативний дефіцит продукції відразу реагують торговельні мережі - роздувають ціни.
Подорожчання торкнулося і жителів Харківщини. У регіоні в черговий раз зросли ціни продукти. Так, за даними ГУ статистики в Харківській області, за вересень продукти харчування в середньому виросли в ціні на 2,1%.
Найбільше підвищилися ціни на банани, цитрусові і часник (від 10,1 до 35,4%). Трохи менше подорожчало сало і яйця (6,6%). Чай, шоколад і сіль зросли в ціні до 5%. Разом з тим сезонно подешевшали яблука, кавуни, буряк і морква (від 6 до 21%).
При цьому експерти пояснюють, що в минулому році, зростання цін на овочі та фрукти почався пізніше і був не настільки різким.
«У минулому році сезонний підйом цін був набагато пізніше, у листопаді, у зв'язку з більш сприятливими погодними умовами. І по всіх культурах спостерігалося перевиробництво, що перевищує попит. Тому різких стрибків цін на плодоовочеву продукцію не спостерігалося», - підкреслив Іван Томич.
Відповідно до припущень експертів, сезонне зростання цін на продукти в цьому році складе 20-30%. При цьому, експерти відзначають, що за перший тиждень жовтня ціни на плодоовочеву продукцію по країні виросли на 33,9%.