Сферу ЖКГ очікує масштабне перезавантаження

3159
Галузь потребує глобальних змін.

В останні роки сфера надання житлово-комунальних послуг стала буквально «притчею во язицех». У ній не один раз змінювалося практично все керівництво, включаючи міністра. Однак рішення проблем так і не зрушило з мертвої точки.

Найбільш гостро питання реформування галузі ЖКГ стало, коли знову піднялися тарифи на «комуналку». Послуги стали дорожчими, проте їх якість як і раніше не витримує жодної критики.

Сьогодні лише 39,6% харків'ян задоволені якістю житлово-комунальних послуг. При цьому третина городян (32,7%) дотримуються протилежної думки, а 27,7% респондентів задоволені наданими послугами лише частково. Про це свідчать дані соціологічного дослідження, проведеного у вересні харківською філією Інституту Горшеніна.

При цьому згідно з соцопитуванням, тільки 21,5% харків'ян будуть повністю оплачувати послуги ЖКГ після підвищення тарифів. Ще 11,4% респондентів не збираються платити комунальникам зовсім, а 41,8% городян планують частково оплачувати послуги ЖКГ.

«Недофінансування сфери ЖКГ, недостатня увага до даної галузі - це найнебезпечніший фактор, який вже найближчим часом може призвести до ряду серйозних техногенних катастроф по всій Україні, - упевнений голова Харківської обласної організації політичної сили «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» Віталій Мірошников. - У переважній більшості населених пунктів країни, в т.ч. і Харкові, комунальна інфраструктура практично зношена, тому саме ця галузь потребує нагального реформування».

Експерти політсили «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» розробили нову концепцію, яка включає план дій щодо системного реформування системи ЖКГ.

У цю концепцію входить кілька основних напрямків реформування сфери надання житлово-комунальних послуг.

Зокрема, одним з головних напрямків реформи є підвищення енергоефективності житлових будинків. На думку фахівців, це головний інструмент боротьби за економію коштів при оплаті комунальних послуг. Ще один важливий напрямок - це створення системи прозорих, обґрунтованих, всім зрозумілих тарифів і демонополізація сектора ЖКГ.

«Ми категорично проти нинішньої практики, коли постачальник перекладає левову частку модернізаційних витрат на плечі споживачів. Людина повинна платити за реально надану послугу, а не її видимість», - упевнений Віталій Мірошников.

Також читайте: