Власників квартир змусять розщедритися

4566
Змінився алгоритм реєстрації нерухомості.


Відповідно до закону «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень», почали діяти нові правила реєстрації прав на нерухомість. Так, єдиним документом, що підтверджує право власності на квартиру, є виписка з Єдиного держреєстру речових прав на нерухомість.

Варто зазначити, що відтепер вносити зміни в реєстр можуть як нотаріуси, так і співробітники департаменту держреєстрації Мін'юсту, а також органи влади.

«Якщо раніше договору купівлі-продажу, міни, дарування, прийняття спадщини реєстрував тільки нотаріус, то зараз це можна зробити, наприклад, в центрі надання адмінпослуг, а згодом - навіть в сільраді, якщо його посадові особи отримають доступ до реєстру», - повідомив юрист Володимир Столітній.
За словами фахівців, нерухомість, яка внесена до реєстру, захищена від аферистів, тоді як житло, зареєстроване в паперовому реєстрі, може бути перепродано потай від власника.

Однак, платити за реєстрацію тепер доведеться по-новому. Якщо раніше реєстрація у нотаріуса обходилася в 200-500 гривень, то тепер вартість послуги залежить від терміновості. Наприклад, протягом двох годин - за 6890 грн., протягом дня - за 2756 грн., протягом двох днів - за 690 грн.,  за п'ять днів - 140 грн. При цьому, в центрі адмінпослуг доведеться заплатити лише 34 гривні.

«На жаль, казначейські рахунки, куди потрібно відправляти держмито, прийшли нотаріусам тільки в середині січня. Тобто фактично пів-січня нотаріуси не мали права укладати угоди», - розповів віце-президент Асоціації фахівців нерухомості України Ігор Балака.

Крім цього, фахівці відзначають, що після подачі заявки можна зайти на сайт реєстратора і роздрукувати документ, в якому вказано власник.

Також читайте: