Сьогодні, 16 листопада всі ті, хто причетний до радіо, телебаченню та зв'язку, відзначають своє професійне свято. Цікаво, що харків'яни безпосередньо причетні до виникнення цього свята.
«У цей день в 1924 році, коли Харків був столицею України, тут вийшла перша в країні радіопрограма. Не дивлячись на те, що сам свято було засноване значно пізніше, вважається, що родоначальниками його стали наші земляки і зараз цей день відзначають працівники телебачення, радіо, фахівці зв'язку, що забезпечують роботу телефонного та Інтернет-зв'язку », - розповіли в ГУ статистики в Харківській області.
За словами експертів, на сьогодні в регіоні кількість абонентів мобільного зв'язку становить майже 4,5 мільйона чоловік (на кожного припадає приблизно 1,5 сім-карти). Кабельне телебачення дивляться 31900 абонентів (за останній рік їх кількість зменшилася на 16,1%). А от кількість Internet- користувачів зростає з кожним днем. На сьогодні до всесвітньої мережі підключені 218000 жителів області. Причому за останній рік їх кількість збільшилася на 32,2%.
Те, що споживач масово відмовляється від телевізора на користь комп'ютера, позначилося на роботі місцевих ЗМІ.
«Раніше було комунальне ТБ і гроші на виробництво новин виділяли з районних бюджетів, - поділилася з« ГХ »директор однієї з районних медіа-компаній Лариса Бондарєва. - Зараз фінансування немає, тому районні кабельні канали змушені шукати заробіток в інших джерелах. Реклами дуже мало, на ній не заробиш. Ми, наприклад, надаємо населенню послуги провайдера - кабельне ТБ і Інтернет. З отриманих коштів потім дотуємо виробництво інформаційних програм ».
За словами Бондаревой, місцеві випуски новин і раніше залишаються рейтинговими, тому відмовитися від їх виробництва було б нерозумно.
«Люди із задоволенням дивляться новини району, тому що їх більше ніде не побачиш. Також серед місцевого населення дуже популярні прямі ефіри різних масових заходів - концертів, свят. Користуються успіхом у глядачів соціальні програми, в яких ми висвітлюємо актуальні теми, розповідаємо про неблагополучних сім'ях, дітях інвалідів, пенсіонерів », - розповіла фахівець.
Непрості часи переживає і Харківській обласне телебачення, яке нещодавно стало філією Національної телерадіокомпанії. Як ці метаморфози відіб'ються на глядача, поки ніхто сказати не може.
«По суті нічого не змінилося, зміни відбудуться тільки в юридичній та господарської діяльності. Це величезна робота з документацією, тому зараз нам трохи не до творчості. Якщо говорити про рейтингові програмах, нещодавно ми проводили моніторинг і з'ясували, що найбільша аудиторія збирається біля телеекранів під час вечірніх новин і ранкової інформаційно-розважальної програми. В принципі, ці ж програми цікавили нашого глядача і всі попередні роки, тобто смаки харків'ян не змінилися », - розповіла« ГХ »в.о. генерального директора ХОДТРК Юлія Літінська.
За її словами, коли пройде період становлення, в ефірі стане більше цікавих програм, канал почне розвиватися в іншому напрямку. А зараз нововведення вже позитивно відбилися на співробітниках - технічному персоналу (монтажери, оператори) трохи підвищили заробітну плату. Співробітники обласного телебачення сподіваються, що наступними у черзі на підвищення будуть журналісти та творчі працівники.