Харківські школи заживуть по-новому

3508
За попередніми даними, кількість шкіл може зменшитися.

У харківських школах новий навчальний рік почнеться з нововведень. За словами директора Департаменту науки і освіти ХОДА Анатолія Бабічева, в цілому програма для школярів суттєво спроститися.

Серед головних нововведень обіцяють в навчальних закладах зробити упор на іноземні мови - додадуть кількість годин англійської мови і введуть другу додаткову іноземну мову.

Харківські викладачі вже починають натякати, що додаткова програма може допомогти наповнити вчительські гаманці.

«Загалом-то, чим більше, тим краще, але як на мене, це тільки додасть для батьків головного болю. Найбільша проблема, що програма дається комплексно. А значить, якщо мов більше і ширше програма, то учень не зможе все толком запам'ятати або банально викладач може не встигнути розібрати з учнями всю програму. А раз залікові дисципліни ніхто скасовувати не буде. Тобто, вчителі почнуть пропонувати єдиний вихід - додаткові індивідуальні заняття, а вони будуть платними», - розповідає «ГХ» викладач іноземної мови Ольга.

Найбільше суперечок і несхвалення викликало рішення перевести школярів на 12-річне навчання. За словами міністра освіти України Сергія Квіта, 60% вчителів не підтримують це нововведення.

«Цей додатковий рік дійсно суттєво нічого не змінює, тому можна зрозуміти людей, які не задоволені таким рішенням. Однак планується не просто механічне додавання одного року. Передбачаються якісні зміни у змісті освіти. Це означає нові державні стандарти, нові навчальні програми, якісь нові дисципліни або об'єднання дисциплін», - пояснює Сергій Квіт.

Батьки школярів впевнені, що вчити всіх однаково - це неправильно. Якщо і змінювати методику викладання, то потрібно для початку фахівцям зарплати підняти, а в старших класах підбирати класи за напрямками.

«Особисто я вчилася за кордоном. Там початкова школа загальна, а в старших - було кілька предметів обов'язкових, а інші години підбирали індивідуально кожному учневі залежно від його талантів і бажання ким бути далі», - пояснює Анастасія.

«Пам'ятаю в школі, викладач з математики викличе до дошки якусь дівчинку, яка не дуже добре вчиться, і вирішує з нею 15 хвилин тригонометричне рівняння, а в очах учениці ані найменшого проблиску тяги до предмета. Підсумок - частині класу, яка добре вчиться, давно нецікаво - в морський бій грають, а тим, що не встигає - нецікаво було ще з самого початку - вони у вікно дивляться. Тобто, 30 осіб абсолютно різних людей витратили купу свого часу просто так», - згадує вчитель молодших класів Ангеліна.

Якими за тривалістю повинні бути шкільні роки думки харківських вчителів розділилися. Хтось вважає, що потрібно повністю міняти програму, а хтось упевнений, що все впирається просто в якість отриманих знань.

«За підсумком, щоб закінчити школу, потрібно здати певні іспити. Комусь і 10 років у школі вистачить, щоб необхідну програму освоїти, а комусь і 12 років буде мало», - підкреслює викладач Ніколь.

Деякі корективи внесені і в окремі предмети для школярів. Наприклад, першокласники будуть довше вивчати буквар. Частина предметів просто перенесли в старші класи.

Крім цього, удосконаленню піддалася і програма з правознавства. Введені нові теми: юридична відповідальність, спадкоємці і спадковість, право на підприємницьку діяльність, адміністративна відповідальність.

При цьому на даний момент залишається відкритим питання, скільки шкіл відкриють двері для учнів. Як розповів «ГХ» директор Департаменту науки і освіти ХОДА Анатолій Бабічев, це стане відомо лише у двадцятих числах серпня. У минулому навчальному році в регіоні працювало 837 шкіл.

Нагадаємо, що в березні директор Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської ОДА Віктор Коваленко заявив про те, що в регіоні в новому навчальному році 2015-2016 планують оптимізувати 43 малочисельні школи та реорганізувати 16 навчальних закладів. За його словами, це допоможе заощадити близько 15,8 мільйонів гривень.

«У зв'язку з демографічними причинами в сільських районах кількість малочисельних шкіл становить більше половини. Але оптимізація таких навчальних закладів можлива тільки за умови організації стабільного та безпечного підвезення учнів», - підкреслив Віктор Коваленко.

Також читайте: