Харківські газети вийдуть за рамки

4677
Комунальним ЗМІ знімуть обмеження.

Верховна Рада прийняла закон про реформу друкованих ЗМІ, який передбачає обмеження контролю держави над роботою газет.
Відповідно до закону, протягом трьох років комунальні газети повинні будуть повністю перейти на самоокупність. У свою чергу комунальні та державні установи, органи влади, які раніше розміщували свої матеріали безкоштовно, тепер повинні будуть співпрацювати зі ЗМІ на договірних умовах. Попросту кажучи, друкуватися за гроші.

Обласна влада прикидає витрати
У департаменті масових комунікацій Харківської облдержадміністрації запевняють, що співпраця з газетою «Слобідський край», яка все життя друкувала новини від ХОДА, припиняти ніхто не збирається.
«Зараз обговорюється питання про те, щоб в бюджет на наступний рік закласти кошти, щоб оплачувати розміщення в газеті матеріалів обладміністрації. Я вважаю, що інформація про діяльність обласної влади повинна доходити до народу. Але оскільки преса висвітлює не всі моменти діяльності, вихід в друк деяких матеріалів ініціюємо ми. А так як новий закон передбачає розміщення матеріалів на договірних умовах, ми будемо працювати в рамках закону », - пояснила« ГХ »директор департаменту Вікторія Аннопольська.

Регіональний вісник вибився в топ найцікавіших
У редакції головної газети області дивляться в майбутнє з оптимізмом. Кажуть, останні кілька років «Слобідський край» переглянув контент і увійшов до топ кращих комунальних газет України.
«Зараз найважливіше питання, який стоїть перед нами - майновий. Приміщення, в якому до 2011 року розташовувалася редакція, було у нас на балансі, але потім у результаті судових процесів було відчужено. Нинішнє приміщення ми орендуємо, але оплачуємо його з великими труднощами. Тому в майбутньому збираємося знайти новий оптимальний офіс.
Звичайно, ми плануємо працювати з обласною владою на договірних умовах, але, думаю, перший час ми будемо змушені перейти в режим економії. Напевно, доведеться оптимізувати штат співробітників, при цьому зробивши зарплати журналістів більш конкурентоспроможними, тому як зараз ми прирівнюємо до держслужбовців і маємо відповідний оклад », - розповідає головний редактор« Слобідського краю »Лариса Гнатченко.
Колектив газети сподівається, що в майбутньому отримає можливість залучати більше реклами і зможе заробляти наданням додаткових послуг - створенням друкованої продукції «під ключ».

Мати свою газету зможе не кожен район
Співавтор закону, редактор газети «Обрії Ізюмщини» Костянтин Григоренко, був одним з перших на Харківщині, хто зміг перевести комунальне ЗМІ в комерційне русло.
«Останні 5-7 років ми посилено міняємо політику видання, з кожним разом зменшуючи фінансову підтримку з боку співзасновників, зараз вона становить мінімальний відсоток доходу. І наша редакція не єдина, в регіоні існує як мінімум три районні газети, які не отримують з бюджету ні копійки - це Золочівська, Богодухівська і Краснокутська », - розповідає Григоренко.

За словами експерта, у найближчі три роки районні газети будуть шукати способи виживання. Великі шанси залишитися на плаву у тих ЗМІ, де в районах є працюючі підприємства, які зможуть розміщувати рекламу і надавати редакціям посильну допомогу.

У редакції газети «Вісті Зміївщіни» змін не бояться. Мовляв, багато колег давно працюють з установами та органами влади на договірних умовах.

«Найчастіше дотації з бюждету складають всього 30-40%, в іншому заробляють самостійно. Наприклад, ми вже давно публікуємо рішення органів місцевого самоврядування на платній основі. Зараз виходить багато матеріалів пенсійного фонду, соціальних служб, центру зайнятості, яких у майбутньому теж станемо розміщувати на договірній основі. Думаю, на наступний рік ми спробуємо урізати дотації на третину, в 2017 році - на дві третини. Подивимося, як піде справа », - говорить редактор газети« Вісті Зміївщіни »Віктор Остренок.

Які газети потрібні населенню. Думка експерта.
Політолог і економіст Валерій Рубан налаштований не так оптимістично. Каже, народ без інформації не залишиться, але частина газет, швидше за все, вимре.

«Влада газета не потрібна і навряд чи вона захоче платити. Зараз всі переходять в Інтернет-простір, рішення місцевих рад можна виставляти там: кому потрібно - зайдуть і шанують. Звичайно, місцева преса потрібна, але щоб її купували, потрібно друкувати те, що цікаво людям. З іншого боку, в районах частина населення живе за межею бідності, боюся, їм не до газет », - міркує Валерій Володимирович.

За словами експерта, в умовах реформ тієї чи іншої сфери, збої відбуваються завжди і виживають далеко не всі.
«Якщо розглядати газету з позиції малого бізнесу, за статистикою, в період змін 50-60% представників цього бізнесу розоряються», - резюмував Рубан.

Також читайте: