Американські гірки по-харківськи

4668
«ГХ» знайшов найбільш загадкові місця міста.

Салтівський житловий масив деякі харків'яни охрестили аномальною зоною громадського транспорту. Там сталося близько 30 трамвайних дрифт. При чому, це більше половини всіх дрифтів з весни поточного року, коли у трамваїв почалася «епідемія».

«Найчастіше трамваї збігали на проспекті Тракторобудівників - шість разів і біля метро «Героїв Праці» - п'ять», - розповів один з місцевих жителів.

Самими «везучими» трамваями харків'яни називають два маршрути - 26-й і 6-й. Кожен поїздка в трамваї, говорить харків'янка Катерина, це лотерея.

«Якби можна було не їхати трамваєм, то йшла б пішки. А так, навіть не знаєш, чого від них очікувати», - розповіла «ГХ» дівчина.

Щоб відразу було видно, який з трамваїв «щасливий», жителі міста пропонують малювати на них як на літаках «зірочки».

«Зате відразу буде видно, який трамвай і скільки разів здійснив піруети. Якщо жодного разу, то можна вважати, що цей транспорт практично безпечним», - жартує Максим.

У міськраді ж називають весь галас навколо громадського транспорту роздутою навмисне. Мовляв, тільки в половині випадків причиною пригод є технічні неполадки.

Як розповідає віце-мер Євген Водовозов, на ділянках шляху, де потрібний ремонт, вагоновожаті повинні зменшувати швидкість, але іноді вони ігнорують цю вимогу і сподіваються «проскочити».

«Це неприємні історії, через це зазнають збитків наше комунальне підприємство, тому що не можуть перевозити людей, і, як наслідок - платити зарплату співробітникам», - сказав віце-мер.

За його словами, ця проблема пов'язана з зносом трамвайних колій та рухомого складу. За словами чиновника, середній вік харківських трамваїв - близько 30 років.

«В Україні на багато років була втрачена система контролю і за рухомим складом, і за колійним господарством. У державі рівень їх зносу сягає 95-98%. Що роблять у нашому місті? У першу чергу, це ремонт», - сказав Євген Водовозов.

За словами експертів, основна проблема трамвайних дрифт - це зношеність рейок. Зокрема, це розширення шляху.

«Відстань між шляхами має бути 1524 мм. Якщо рейки звужуються, то трамвай своєю вагою їх розсовує, а якщо розширюється, то трамвай провалюється і на швидкості його починає розгортати. Такі місця «лікують» металевими прутиками, вваривают їх на потрібну відстань, але робиться це тільки після декількох сходів поспіль», - розповідає колишній співробітник служби колії.

Також, пояснює експерт, є ділянки, де під коліями вимилась грунт, і рейки сильно просідають - наприклад, на проспекті Тракторобудівників та на вулиці Шевченка.

Крім того, серйозні проблеми з зносом верхній частині рейок. За словами фахівців, ця частина повинна бути певної товщини, і якщо рейки стирається, то вона в будь-який момент може зламатися.

«Така ділянка є на Салтівському шосе, на зупинці між хлібозаводом та пр. 50-річчя СРСР. Там в будь-який момент може зламатися рейки, і трамвай може просто влетіти в зупинку», - говорить колишній співробітник служби колії.

Причиною сходу трамваїв на вже відремонтованих ділянках колії може бути банальне недотримання рівнів при укладанні рейок. При цьому фахівці відзначають, що, незважаючи на часті сходи, трамвай залишається найбезпечнішим транспортом в місті. Так як, навіть якщо він і сходить з рейок, то практично ніколи не перевертається. У нього дуже міцний корпус і потужна конструкція.

Цього року на закупівлю трамвайних рейок і шпал виділили 27 мільйонів гривень. Вже виконані роботи з реконструкції трамвайних колій на вулицях:

вул. Шевченко (на ділянці від вул. Матюшенко до Журавлівського гідропарку);

вул. Жовтневої революції (на ділянці від вул. Першої Кінної Армії до вул. Рибасівській);

вул. Конєва (на ділянці від вул. Жовтневої революції до Нетеченській набережної);

вул. Академіка Павлова (на ділянці від вул. Героїв Праці до вул. Блюхера);

на перехресті пр. Перемоги та пр. Л. Свободи;

на Московському проспекті (переїзди - на перехрестях з вулицями Доброхотова і Соїча);

вул. Трінклера (на ділянці від вул. Маяковського до вул. Культури);

Закінчуються роботи на площах Конституції та Павловська, а також на вулиці Академіка Павлова (на ділянці від пров. Салтівського до вул. Героїв Праці).

Поки епідемія трамвайних дрифт триває, харків'яни жартома пропонують перейменувати Першу столицю в «Дріфтінгс».

Також читайте: