Логопеди розповіли про секрети ефективної методики корекції мовлення

3233
За статистикою, у восьми з десяти українських школярів спостерігаються дефекти мови.

У когось вони незначні і не занадто помітні, а комусь «фефекти фікції» виливаються в психологічну травму на все життя. Світ дітей часом жорстокий, і образливі дражнилки - найменше, з чим може зіткнутися малюк.
Немає сенсу витрачати дорогоцінний час, намагаючись самостійно «вправити» мову малюка. Куди ефективніше звернутися до фахівця, який швидко, якісно, в ігровій формі виправить дефекти мови.

Скільки часу може зайняти корекційна робота, від чого залежить темп і ефективність роботи з виправлення звуків і як правильно організувати роботу вдома, розповіла «ГХ» керівник школи «Риторика» Інна Філіп'єва.

«Ефективність роботи багато в чому залежить від індивідуальних, вікових та психологічних особливостей дитини. Дитина може бути скутим або легко йти на контакт, може схоплювати на льоту або бути тугодумом, але головне - мотивація. Корекція проходить швидше і успішніше, якщо дитина сама хоче позбутися проблем в мові. Крім усього, в цій справі дуже важлива регулярність. Логопед намагається організувати заняття у формі ігор, але вони все одно несуть навчальний характер, дитина отримує певні знання, вміння та навички, які закріплюються на наступних заняттях. Якщо ходити нерегулярно - знання та навички губляться », - говорить Філіп'єва.

За спостереженням логопедів, іноді самі батьки не дуже адекватно ставляться до мовним проблемам у дитини. Найпоширеніше занепокоєння - «мій малюк не вимовляє звук Р».
Згідно з існуючими нормами розвитку звуків, спочатку дитина вчиться вимовляти звуки б, п, в, ф, г, к, т, д, потім свистячі (с, з, ц), шиплячі (ш, ж, ч, щ,) і тільки після них звуки Р і Л. При цьому, якщо у 3-річного малюка під час розмови кінчик язика вискакує між зубами, чекати самостійної постановки шиплячих і свистячих не доводиться.
Логопеди радять: кращий час для виправлення звуку Р - дошкільний вік від 4 до 5 років.

Найбільш «легким» діагнозом, піддається виправленню в досить короткі терміни, вважається дислалия. На усунення таких порушень йде від 10 занять до 3 місяців.
Ще одне поширене порушення мови виникає внаслідок того, що дитина не розрізняє близькі фонеми кшталт «са-ша, пи-б, по-фо». Така дисфункція виправляється в більш тривалий термін - від 4 до 6 місяців.

Трохи складніше піддається лікуванню дизартрія, яка спостерігається у дітей, які перенесли внутрішньоутробну асфіксію або пережили родову травму.
На думку Філіп'євою, дуже важливо «закріпити» поставлений звук. А це можливо тільки при регулярній роботі і контролі з боку самої дитини і його оточуючих - батьків, бабусь, вихователів у дитсадку.

«Корекція звуковимови - це вироблення нового умовного рефлексу, нової звички говорити, яка повинна підкріплюватися позитивним емоційним настроєм, похвалами, заохоченнями і контролем до тих пір, поки звичка не відпрацюється до автоматизму», - резюмує Інна Валентинівна.

До трьох років здорова дитина повинна вміти будувати складні фрази і його словниковий запас становить близько 1000 слів. Якщо до цього віку чадо не відрізняється балакучістю, логопеди настійно радять показати малюка фахівцеві.
«Якщо дитина в 1,5-3 роки все розуміє, а говорити не хоче, не чекайте, поки він сам заговорить. Краще перестрахуватися, зводити дитину до невропатолога і переконається у відсутності органічних уражень головного мозку », - рекомендує Філіп'єва.

Школа правильної мови «Риторика» в Харкові
Пл. Свободи, 8, офіс 220
Вул. Соколова, 4 (район ХТЗ)
тел .: +38 (057) 755-31-83, моб .: +38 (097) 320-15-68