Близько трьох тисяч харківських автомобілів потрапляють під транспортний податок. Про це повідомила «ГХ» заступник начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС в Харківській області Ірина Васильєва. Зокрема, це стосується машин з об'ємом двигуна більше 3000 куб. см і терміном використання менше 5 років.
Податок на «розкішні» автомобілі платять 2800 жителів регіону і 149 підприємств. З початку року до місцевого бюджету надійшло майже 34 млн гривень.
«Так, фізичні особи - власники VIP-авто - сплатили 31,1 мільйонів гривень податку. Крім цього, юрособи самостійно розрахували податок за 190 легкових автомобілів і сплатили 2,8 мільйонів гривень», - повідомила Ірина Васильєва.
Очікується, що до кінця року від автолюбителів надійде ще близько 30 мільйонів гривень. Нагадаємо, що цього року сплатити збір за авто харків'янам необхідно в розмірі 25000 гривень. При цьому в податковій службі «ГХ» уточнили, цю суму сплачують не всі. Мовляв, якщо людина купила автомобіль у вересні, то транспортний податок буде налічуватися, починаючи з місяця покупки.
Самі ж харків'яни скаржаться на несправедливість оплати.
«Три роки тому купила собі автомобіль, брала машину в кредит, і природно грошей на те, щоб заплатити податок, у мене немає. У той же час в місті повно більш дорогих машин, за які власники не платять податок, так як обсяг їх двигунів менше 3 літрів», - розповіла «ГХ» автолюбителька Анастасія.
За словами експертів, уряд неправильно підійшло до критерію для оподаткування розкішних авто. У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів впевнені, що необхідно враховувати не об'єм двигуна, а вартість або потужність транспортного засобу.
«Подивіться, які автомобілі не підпадають під податок. Починаючи з BMW X6 і закінчуючи Porsche Panamera. А з іншого боку, абсолютно бюджетний SsangYong з об'ємом двигуна 3,5 літра вже вважається «розкішним», - зазначив гендиректор асоціації Олег Назаренко.
У Кабміні вирішили несправедливість усунути і зобов'язати платити всіх власників авто віком не старше 5 років. Таку пропозицію прописано в проекті податкової реформи. Єдина відмінність - сума податку для «робочого» класу і «багатіїв» будуть різними.
«Ми хочемо запропонувати нову модель: щоб податком у 25 000 гривень обкладалися виключно автомобілі класу« люкс »або« преміум ». Це Maserati, Lamborghini, Bentley і так далі. Це повинен бути чіткий список автомобілів, які відносяться до класу «люкс». Такий список є в європейських країнах. І ми зараз вивчаємо, які автомобілі повинні в нього потрапити. Це буде 10-15 марок автомобілів. Але решта власників автомобілів також повинні сплачувати цей податок. Ми розуміємо, що для них податок повинен бути менше 1 тис. Грн. Скажімо, 800 гривень на рік для всіх власників автомобілів до 5 років», - заявила заступник міністра фінансів Олена Макеєва.
При цьому, за словами фахівців, у разі несплати транспортного податку протягом 60 днів з моменту отримання податкового повідомлення, будуть нараховуватися штрафні санкції у розмірі 10% (при затримці сплати до 30 календарних днів включно) або 20% (при затримці сплати більше 30 календарних днів). Крім того, нараховується пеня в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ.
Завзяті автолюбителі пояснюють, що в розвинених країнах транспортний податок стягується за зовсім іншою схемою. Їхній головний принцип - чим більше людина їздить, тим більше він і платить.
«У світі існує три основні схеми оброку для автомобілістів. Перша - в залежності від технічних параметрів транспортного засобу, таких як потужність, маса, викиди СО2, екологічний клас. Друга - від його вартості, а третя - від фактичного пробігу або кількості використаного палива», - поділилася з «ГХ» Олександра.
В українській же версії - платити доведеться всім, у кого є «підходяща» машина, навіть, якщо вона буде просто стояти в гаражі.
При цьому досі залишається незрозуміло, куди йдуть зібрані гроші. Відстежити це, за словами фахівців, просто неможливо. Гроші надходять до місцевого бюджету, а там розчиняються в загальній скарбниці.
«Фактично відстежити використання зібраних грошей за розкішні автомобілі - неможливо. Гроші надходять в «загальний казан» місцевого бюджету, а далі їх вже будуть «пиляти» на різні потреби. Тобто, гроші з транспортного податку цілком можуть піти на освіту або медицину. І зовсім не піти на ремонт доріг», - розповідають фахівці.
При цьому варто зазначити, що Харківська область увійшла до п'ятірки аутсайдерів за якістю доріг. Як відзначають харків'яни, вони готові платити податок, але хочуть бути впевненими, що ці гроші підуть саме на ремонт дорожнього покриття або хоча б на розвиток автомобільної сфери, як, наприклад, у США чи Японії.
Фото: Обозреватель