Куди зникають харківські заводи

8256
Половина промислових гігантів області перебуває в стадії банкрутства.

 

Як повідомили в Мінекономрозвитку, з 3300 Державних підприємств, які існують в Україні, на сьогоднішній день активно функціонує тільки половина.

«Сектор ДП, за винятком газових, є збитковим, а більша половина підприємств сьогодні знаходиться в приватних руках», - говорить заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов.

За словами експертів, приблизно така ж ситуація з роботою промислових підприємств склалася і на Харківщині.

«У нас є 25 виробничих підприємств важкої промисловості, при цьому частина з них знаходиться в стадії банкрутства або ліквідації. За деякими боргові хвости тягнуться ще з "минулого життя". Наприклад, завод ім. Малишева, який зараз активно працює і має купу замовлень, в реальності знаходиться на стадії банкрутства. А ХАЗу потрібно 2,5 млрд гривень, щоб віддати борги, модернізувати виробництво і вийти на світовий рівень», - розповіло «ГХ» своє джерело у сфері промислового виробництва.

В списку економічних трупів сьогодні знаходяться такі заводи як ДП «Харківський електромеханічний завод», ДП «Харківський приладобудівний завод ім. Шевченка». У стані ліквідації - ДП «Харківський радіозавод "Протон"», та ДП «Харківський завод електроапаратури». Підприємства «Завод радіореле» і ДНВП «Комунар» поки тримаються на плаву за рахунок старих замовлень.

Як приклад успішно працюючого підприємства називають завод «Турбоатом». На сьогодні там працює 5205 співробітників із середньомісячною зарплатою більше 5000 гривень.

Адміністрація підприємства визнає: їм вдалося зберегти всі ринки збуту, продукцію відправляють в Росію, Казахстан, Таджикістан, Узбекистан, країни ЄС.

«Ми маємо хорошу валютну виручку і достатньо обігових коштів, з початку року отримали прибуток понад 600 мільйонів гривень, це більше, ніж за весь минулий рік. Сподіваємося на розширення ринків збуту - працюємо з Фінляндією, Угорщиною, Болгарією. Вперше в історії заводу ми перемогли в тендері на постачання турбін для Македонії», - говорить гендиректор ПАТ «Турбоатом» Віктор Субботін.

Тим часом, з 1 липня планує повернутися на повний робочий графік і Харківський авіазавод. Планувалося, що повний графік введуть 15 червня, але цього не сталося. Не дивлячись на те, що держпідприємство активно виконує замовлення по серійному виробництву літаків, накопичилися великі борги, в тому числі і по зарплаті співробітникам. Нагадаємо, з лютого 2015 завод перейшов на скорочений режим, а більшу частину працівників відправили у неоплачувані відпустки. Як відзначають співробітники підприємства, на сьогодні їм виплачена заборгованість по зарплаті за вересень 2014 року.

Також читайте: