За чотири тижні дії програми "єПідтримка" українці витратили майже 1,5 млрд грн. із 7,2 млн грн., отриманих на свої банківські спецрахунки.
Як стверджують у Мінекономіки, третину цієї суми - 490 млн грн. - вакциновані громадяни віднесли до книгарень.
"Статистика, як витрачають «книжкову тисячу» вакциновані українці, надихає. Тому в нас роботи дуже багато", - заявив генеральний директор видавництва "Ранок" Віктор Круглов на своїй сторінці в Facebook.
У коментарі "Город Х" він розповів, що через різке збільшення кількості продажів, зараз замовлення із сайту "Ранку" обробляються протягом 48 годин.
"Всі співробітники видавництва "Ранок" допомагають на складі збирати замовлення, щоб не було затримок з відправками. Працюємо без вихідних, співробітники приходять сім'ями, щоб допомогти логістам оперативно обробити всі онлайн замовлення", - стверджує Віктор Круглов.
Директор мережі книгарень "Книголенд" Ігор Зарудко також говорить про книжковий бум у Харкові і цим пояснює затримку відправлення замовлень у два дні.
За його словами для онлайн магазинів піковими були 15-17 грудня 2021 року. Тоді продажі зросли в 5 разів. Навіть сайт не витримував перевантаження і кілька разів "лягав", тому його зараз терміново змінюють "на більш сучасний і клієнтоорієнтований".
"У середньому можна констатувати, що купувати книги стали втричі більше. Причому онлайн продажі виросли за всіма напрямками та сегментами. Найбільше користуються популярністю література нон-фікшн (ред. - нехудожня). Традиційно на високому рівні дитяча література. У книжкових магазинах зараз теж багато покупців - і в будні, і у вихідні. Ми задіяли всі можливі ресурси, розширюємо штат і набираємо людей. Там, де справлялися 3 людини, сьогодні потрібно 5-6 осіб для якісного сервісу. Книжки розбирають швидко та активно. Видавництва додруковують тиражі для того, щоб встигати за попитом. Популярністю користуються книги з психології, бізнес-література, книги англійською мовою. Ну і, певна річ, дитяча література. Січень цього року став високим сезоном завдяки програмі "єПідтримка". Сподіваємось, що така тенденція збережеться і держава продовжить підтримку українських креативних індустрій, які найбільше постраждали під час карантинних обмежень та локдаунів”, - розповів Зарудко.
Додамо, що на другому місці в Україні за популярністю витрат президентської "антиковідної тисячі" опинилися кінотеатри. За місяць вони заробили 386 млн грн.
"Приємно відзначити, що продажі зросли після введення можливості оплати за квитки на кіносеанси "є-тисячею"" - розповіла представник мережі кінотеатрів Kinoland Оксана Тайєм.
На театри, концерти та розважальні послуги українці витратили 188 млн. грн. Це третя позиція.
"Продажі просто зашкалюють. Люди з радістю йдуть на наші спектаклі та витрачають тисячу на квитки у ХТДЮ", - прокоментувала ситуацію із купівлею квитків за "президентську тисячу" головний адміністратор Харківського театру для дітей та юнацтва Марина Мілованова.
"У касах нашого театру підтвердили, що зріс попит на купівлю квитків за 1000 грн., яка виділена вакцинованим. Були випадки люди навіть у касі оформляли цей бонус і одразу купували квитки", - розповіли "Місто Х" у ХНАТОБ.
У рейтингу програми "єПідтримка" подорожі залізницею та авіатранспортом посіли 4 місце (на квитки використано 180 млн грн.). Спорт зайняв 5 місце - 146 млн грн. пішли у тренажерні зали, басейни.
Нагадаємо, офіційно програма "єПідтримка" стартувала 19 грудня 2021 року. Вона розрахована на рік – до 18 грудня 2022 року. І, як уточнили у відомстві, реалізовуватиметься у кілька етапів.
"На першому етапі отримання коштів відбуватиметься через програму "Дія". Це найшвидший і найпростіший спосіб. На другому етапі (II-III квартал 2022 року) буде запропоновано альтернативний офлайн-механізм, над яким зараз працюють. Люди, які не мають смартфонів, зможуть подати звернення на отримання допомоги в автономному форматі. Механіка, як саме відбуватимуться виплати, зараз розробляється", - зазначили в міністерстві.