Чи варто забороняти політрекламу. Думка харків'ян

2701
В Україні пропонують заборонити політичну рекламу під час передвиборчої кампанії.

Ідею повної відмови від політреклами в передвиборчий час висунув координатор Комітету виборців України в Миколаївській області Олександр Ухмановський. На його думку, піарити політиків і партії потрібно коли завгодно, але не безпосередньо перед виборами. У цей період рекламні щити повинні бути чистими, а преса - вільною від кандидатів.

«Ідея заборони політичної реклами в ЗМІ дозволила б розподілити бюджети партій і кандидатів, щоб у них була можливість сформувати громадську думку про себе до настання виборчих кампаній», - заявив Ухмановский.

Что нам готовят к местным выборам? Страсти вокруг открытых списков

У Харківському обласному відділенні КВУ колег з Миколаєва в цілому підтримують. Хоча й розуміють, що заборонами політреклами потрібного ефекту не досягти.

«Звичайно, заборона реклами в ЗМІ посприяє тому, що політики підуть в поля спілкуватися з людьми. Але при цьому зросте кількість «джинси» (прихованої реклами) та послуги медіа подорожчають. А це зведе до нуля можливість доступу до мас-медіа партій та кандидатів, які не мають значного ресурсу», - вважає керівник Харківського обласного відділення КВУ Михайло Камчатний.

Власникам рекламних бордів ідея заборони категорично не подобається, адже передвиборча кампанія для них - саме жнива.

«Деякі рекламні щити оживають тільки в період виборів. Наприклад, борди на узбіччях доріг між населеними пунктами, які в звичайний час не особливо користуються попитом», - говорить менеджер з реклами Анастасія.

Керівники харківських ЗМІ відреагували на ініціативу напрочуд лояльно. Мовляв, якщо розглядати політрекламу тільки як бізнес, то забороняти її, звичайно ж, не варто.

«Тому що засоби масової інформації на цьому заробляють, - пояснює керівник одного з харківських мас-медіа. - Але як глядач і читач я не дуже радію, коли мені, за мої ж гроші втовкмачують в голову чиїсь рекламні слогани. Я вважаю, що серця і уми електорату потрібно завойовувати іншими методами - зустрічатися з виборцями, проводити дебати, робити неформальні репортажі про життя кандидата».

Політолог Валерій Рубан вважає, що вводити заборону на політрекламу недоцільно хоча б з тієї причини, що народ повинен знати своїх героїв в обличчя.

«А як тоді люди зрозуміють, кого вони обиратимуть? Інша справа, що потрібно ввести обмеження - наприклад, встановити граничну суму, яку можуть витрачати кандидати на свою передвиборчу кампанію. От і нехай рекламують себе в рамках цих грошей, а потім відзвітують, звідки вони їх взяли і як витратили», - говорить Рубан.

Також читайте: